zondag 13 april 2014

De 14 watervallen en Kenia's mooiste...



Zondag 13 april, het is midden in de nacht terwijl ik dit schrijf. We zijn op weg van Nairobi naar Zurich. Gisteren zaterdag was onze laatste dag. De planningsvergadering afgerond, de kaarten geschud. Samen met onze Keniaanse vrienden –syndicalisten kijken we hoopvol naar de toekomst en er rest ons nu wat tijd voor wat ontspanning.


Voor onze laatste dag kozen we de route naar Thika met een bezoekje aan de 14 watervallen.
Ze zien er vanaf de ingang al prachtig uit, er kwamen gelijk een aantal jonge gastjes om ons rond te leiden.  Langs een relatief gemakkelijke route daalden we af naar de rivier, met een bootje werden we naar de overkant gebracht en klommen en klauterde over de veel te warme rotsen. Die zelfde gasten ( gidsen) doken vervolgens van uitstekende rotsen zo’n tien meter de afgrond in . Wat toen volgde kan ik vandaag catalogeren   de rubriek “acrobatische teambuilding voor syndicalisten met natte broek”.


Hand in hand, voet aan voet aanschurken bij onze jonge begeleiders, zo probeerden we twee uur lang in stijl en onder een loden zon de overkant te bereiken.
Nat maar gelukkig, onder luide aanmoedigingen zijn we daar zonder kleerscheuren in gelukt.
Raar toch dat mensen op verre verplaatsing andere dingen doen dan in hun homecountry… Als prospectie voor de toekomstige inleefreis kon dit alvast tellen. Hoe dan ook we zijn er om verschillende redenen dan ook niet uit of dit wel in het programma van november in te passen is.

Onze jonge gidsen lieten ons vervolgens wat Hippo’s zien die gelukkig op een acceptabele afstand wat waterhyacinten aan het verorberen waren, nu en dan een zucht latend. Je zou voor minder.
Om één of andere reden voel ik mij heel erg aangetrokken door die beesten. Zou ik in mijn vorig leven…
Vier kleine ogen keken een eindje van me verwijderd met een zelfde soort bewondering aan. Ik vroeg hen of ik een foto mocht trekken, ze knikten lichtjes met beschaamde kaken.
Het werd wat mij betreft mijn mooiste foto uit een fantastisch land.

Freddy






Geen opmerkingen:

Een reactie posten